T.C.
DEMRE BELEDİYESİ
AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı, Demre Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü ve bağlı birimlerin kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Yönetmelik, Demre Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü ve bağlı birim personelinin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Dair Yönetmelik, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 5902 Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun, 4123 Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15. maddesinin (b) fıkrası, 657 sayılı Devlet memurları Kanunu ve 09.04.2023 tarihli ve 32158 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına sayılı Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve Tahribata İlişkin Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanun, 4539 sayılı Doğal Afet Bölgelerinde Afetten Kaynaklanan Hukuki Uyuşmazlıkların Çözümüne ve Bazı İşlemlerin Kolaylaştırılmasına İlişkin Kanun, 7126 sayılı Sivil Savunma Kanunu, TAMP Türkiye Afet Müdahale Planı ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu yönetmelikte geçen:
a) Büyükşehir: Antalya Büyükşehir Belediyesini,
b) Belediye : Demre Belediyesini,
c) Başkanlık : Demre Belediye Başkanlığını,
ç) Başkan : Demre Belediye Başkanını,
d)Başkan Yardımcısı: Demre Belediye Başkanı tarafından konuyla ilgili olarak görevlendirilen Demre Belediye Başkan Yardımcısını,
e) Meclis : Demre Belediye Meclisini,
f) Encümen : Demre Belediye Encümenini,
g) Müdürlük : Afet İşleri Müdürlüğünü,
ğ)Müdür : Afet İşleri Müdürünü veya müdür vekilini ve sadece verilen yetkiyi kullandığı alanlara münhasır olmak üzere müdür tarafından verilen imza yetkisini kullananları,
h) Birim Şefi ve/veya Sorumlusu: Afet İşleri Müdürlüğüne bağlı olarak görev yapan, müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemleri organize eden, yürütülmesini sağlayan ve bu işlemleri ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde yerine getirmekle yükümlü alt birimi,
ı) Personel : Müdür ve şef tanımının dışındaki görevli tüm personeli,
i) Acil Durum: Toplumun tamamının veya belli bir kesiminin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan, acil müdahale gerektiren olaylar ve bu olayların oluşturduğu kriz halini,
j) İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP): Afetlerin olası etkilerini dikkate alarak, bu etkileri en aza indirmek adına afetler olmadan hayata geçirilmesi gerekenleri süreç dahilinde tarifleyen, sorumlulukları tanımlayan sürdürülebilir bir planı,
k) İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD): Afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetlerin ülke düzeyinde etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi için gerekli önlemlerin alınması ve olayların meydana gelmesinden önce hazırlık ve risk azaltma, olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında gerçekleştirilecek iyileştirme çalışmalarını yürüten kurumu,
l) AFET: Demre İlçesinde ve Türkiye çapında meydana gelebilecek, can ve mal kaybına yol açabilecek her türlü doğa olaylarını (deprem, sel, heyelan, yangın, fırtına, hortum, çığ, yıldırım düşmesi vs. doğa afetleri),
m) TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı): Afet ve acil durumlara ilişkin müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerine ait rolleri ve sorumlulukları tanımlayan, afet öncesi, afet esnası ve afet sonrasındaki müdahale planlamasının temel prensiplerini belirleyen planı,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Yapılanma ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 5 -(1) Demre Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48’nci maddesi ile 09.04.2023 tarihli ve 32158 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” hükümlerine dayanılarak, C-6 grubu olan Belediyemizde zorunlu müdürlük olarak kurulması gereken “Afet İşleri Müdürlüğü” Demre Belediye Meclisinin 05/03/2025 tarih ve 2025/13 sayılı kararı ile kurulmuştur.
Yapılanma
MADDE 6 - (1) Demre Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü’nde uygun nitelik ve sayıda memur, kadrolu işçi, sözleşmeli personel ve hizmet alımı yoluyla çalıştırılan personel görev yapar ve yapılanması aşağıda belirtilen şekildedir.
a) Müdür
b) Birim Şefi ve/veya Birim Sorumlusu
c) Memur
d) Sözleşmeli personel
e) İşçi
f) Diğer Personel
Bağlılık
MADDE 7 - (1) Afet İşleri Müdürlüğü, üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Belediye Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
(2) Afet İşleri Müdürlüğü kendisine verilen görevleri konusuna göre; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu ve Afet İşleri Müdürlüğü görev, yetki ve sorumluluk yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yürütür. Bu yönetmelikte bulunmayan hususlarda Başkanlık Makamı, bağlı bulunulan Başkan Yardımcılığı makamı veya gerekli görülen hallerde Belediye Meclis kararları uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Afet İşleri Müdürlüğünün görevleri
MADDE 8 – (1) Kurumun fiziksel ve personel sivil savunma güvenliğini sağlamak.
(2) Afet öncesi ve sonrası acil durum hazırlıklarını yapmak.
(3) Afet Yönetim Merkezi ile mevzuat ve planlama çalışmalarını yürütmek.
(4) Afet yönetimi konusunda toplumsal katılımı teşvik etmek ve eğitim faaliyetlerini düzenlemek.
(5) Afete ilişkin müdahale ekipleri kurmak, eğitmek, donatmak ve hazır bulundurmak.
(6) İlçe sınırları içerisinde halkın, diğer canlıların ve çevrenin afet ve acil durum güvenliği ile ilgili çalışmalar yapmak.
(7) Afet ve acil durum risk yönetimi planları hazırlamak, İlçe Afet Planı’na katkı sağlamak.
(8) Afetle mücadele kapsamında sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapmak ve projeler geliştirmek.
(9) Türkiye Afet Mücadele Planı (TAMP) doğrultusunda İlçeyi afetlere hazırlıklı ve dayanıklı hale getirmek için ilgili kurumlardan destek almak.
(10) Afet farkındalık eğitimleri vermek ve tatbikatlar düzenlemek.
(11) Afet yönetimi süreçleri kapsamında kurumlararası etkin ve hızlı koordinasyonu sağlamak.
(12) İlçemizde ve Türkiye çapında meydana gelebilecek, can ve mal kaybına yol açabilecek her türlü doğal afetlerin (deprem,sel,heyelan, yangın, fırtına, hortum, çığ, yıldırım düşmesi vs.) olumsuz etkilerinin azaltılmasına katkı sağlamak.
(13) Afet öncesi hazırlık yapmak ve önlem almak, afet esnasında kurumlararası etkin ve hızlı koordinasyon sağlayarak eğitimli ve kalifiye personel ile afetle mücadele, arama kurtarma işlemlerini yürütmek.
(14) Kent yangınlarında ihtiyaç halinde İtfaiye Teşkilatına, Orman Yangınlarında ihtiyaç halinde Orman Genel Müdürlüğü Teşkilatına destek olmak.
(15) Demre Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü ve ilgili kurumlar ile koordine ederek; afet sonrası iyileştirme, lojistik, ikmal, iaşe, barınma, gıda, hijyen gibi insani ihtiyaçların giderilmesi, psiko-sosyal destek işlemlerini koordine etmek.
(16) Afet ve acil durumlarla ilgili mevzuat çerçevesinde düzenlemeler yapmak ve uygulamaları takip etmek.
(17) Afet yönetimi ve farkındalık konularında yazılı ve görsel dokümanlar hazırlamak.
(18) Afet öncesi, afet esnası ve afet sonrasına ilişkin tehlike analizleri yapmak ve gerekli önlemleri almak.
(19) Afet yönetimiyle ilgili ulusal ve uluslararası standartlara uyum sağlamak ve akreditasyon işlerini yürütmek.
(20) Belediyeye ait personel ve ekipmanları afet yönetimi süreçlerinde etkin şekilde kullanmak.
(21) Afet ve acil durum yönetimi kapsamında verilen tüm görevleri mevzuata uygun şekilde yerine getirmek.
(22) Belediye sınırları içerisindeki tüm afet yönetimi süreçlerini organize ederek zamanında ve etkin şekilde müdahaleyi sağlamak.
(23) Halkın, kurumların ve müdahale ekiplerinin afetlere hazırlıklı olmasını sağlamak için gerekli eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerini yürütmek.
(24) Diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda Başkanlık tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Müdürlük yetkisi
MADDE 9 - (1) Afet İşleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca ve Belediye Başkan Yardımcısı tarafından kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 10 - (1) Afet İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanınca ve Belediye Başkan Yardımcısı tarafından verilen görevleri mevzuata uygun bir şekilde yerine getirmek ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile diğer ilgili kanunlarda belirtilen görevleri gereken özen ve makul sürede yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Afet İşleri Müdürü’nün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 11 - (1) Afet İşleri Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil eder ve Belediyenin hak ve menfaatlerini korur.
(2) Afet İşleri Müdürü; yürürlükteki Belediye Kanunu ile diğer kanun ve yönetmelikler ile proje, plan, program ve prosedürlerde belirtilen ödevler ve sorumluluklar ile kendisine verilen görevlerin mevzuata uygun olarak yapılmasından yetkili olup, Belediye Başkanına ve Belediye Başkan Yardımcısına karşı sorumludur.
(3) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenler ve müdürlük hizmetlerinin zamanında, verimli ve düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlar.
(4) Afet İşleri Müdürlüğünün Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin 1.Disiplin amiridir.
(5) Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme ve koordinasyon sağlama yetkisine haizdir.
(6) Müdürlüğünün hizmet alanıyla ilgili yazışmaları, raporlamaları ve kayıt işlemlerini düzenler.
(7) Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapar.
(8) Eğitim, tatbikat ve arama kurtarma faaliyetlerini planlamak, yürütmek ve raporlamak
(9) Hiyerarşik sıralama ve mevzuatlar gereği sorumlu olduğu makamlara bilgi vermek veya onay gereken konularda onay almak suretiyle her türlü personel hareketini yapmak ve hizmetin daha pratik, daha verimli yürütülmesini sağlamak, disiplin cezalarının uygulanmasını takip etmek.
(10) Yıllık çalışma programlarının ilgili birimlerle işbirliği yaparak hazırlamak ve bağlı bulunduğu makama sunmak. Astların belirlenen politikaları anlamalarını ve belirlenmiş faaliyetlerin uygulanmasını, yerine getirilmesini sağlamak.
(11) Müdürlüğe bağlı personellerin günlük mesaiye geliş ve gidişlerini kontrol etmek ve takipçiliğini yapmak.
(12) Kalite Yönetim Sistemi faaliyetlerini izlemek, gereğini yapmak, iyileştirme ve geliştirme önerilerinde bulunmak.
(13) Müdürlüğüne ilişkin görevlerin kanun, yönetmelik, karar, tüzük, mevzuat hükümleri, Meclis ve Encümen Kararları gereğince yürütülmesi için karar vermek, tedbir almak, uygulamak, görevlerin daha sağlıklı, süratli ve verimli olarak yürütülmesi için ihtiyaç duyacağı tedbirleri almak ve uygulamak.
(14) Çalışan personel ve vatandaşlar için, afet ve acil durum yönetimi konusunda eğitici faaliyet düzenlemek.
(15) Birim faaliyetlerinin yürütülmesi, yönlendirilmesi ve değerlendirilmesi için, bağlı birimlere tahsis edilen personel, yer, malzeme ve diğer kaynaklarla geleceğe yönelik olarak hedefler ve standartlar belirlemek, kaynakları verimli ve doğru işlerde kullanmak.
(16) Birim içinde etkin bir kayıt ve dosya sistemi kurmak, yürütmek ve geliştirmek.
(17) Birimdeki kadrolara ilişkin görevler, yetkiler ve sorumluluklar ile bu kadro görevlerine atanacaklarda aranan özel niteliklerde değişikliği gerektiren hususları tespit etmek ve Başkanlığa önermek.
(18) Müdürlük faaliyetlerinin yürütülebilmesi için gerekli elemanların seçiminde, görevden alınmalarında, terfi ve atamalarında, ödüllendirme ve cezalandırılmalarında Başkanlığa önerilerde bulunmak.
(19) Müdürlüğe havale edilen iş ve evrakların birimlere havalesini yapmak ve gereğini sağlamak, cevap yazılarının hazırlanmasını, günlük işlerin imza takibinin yapılmasını ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
(20) Müdürlüğün çalışma ve usullerini gözden geçirerek, Müdürlüğe bağlı birimlerin görevlerinin etkinlikle yerine getirilmesi için yetkisi içindeki tedbirleri alır.
(21) Müdürlük personelini gerekli gördüğü durumlarda geçici olarak uygun gördüğü bölüm ve işte çalıştırır. Müdürlük personeli arasında görev ve iş bölümü yapar.
(22) Emrindeki Birimlerin denetim ve gözetimini yaparak birim içinde yürütülen hizmetlerin usulüne uygun biçimde yürütülmesini sağlar, bu amaç için gerekli tedbirleri alır ve aldırır.
(23) Hangi işlerin kimler tarafından yürütüleceğini ve verilen yetkilerin kapsamının ne olduğunu gösteren bir görev bölümü emri çıkartılarak ilgililerine duyurur.
(24) İlgili mevzuat, Bakanlıklar, Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve Demre Belediye Başkanlığı genelge, bildiri, prensip kararları ve talimatlar çerçevesinde yöneticilik görevlerini yerine getirir.
(25) Müdürlük hizmetlerinin, ilgili mevzuat ve planlara uygun şekilde yürütülebilmesi için gerekli her türlü tedbiri alır.
Birim Şefliği ve/veya Birim Sorumlusunun Görev ve Sorumluluğu
MADDE 12 - (1) Birim şefliği ve/veya birim sorumlusu Afet İşleri Müdürlüğü’ne bağlı olarak çalışır. Müdürün kendilerine tevdi ettiği görevleri mevzuata uygun olarak tam ve eksiksiz yapılmasından yetkili ve müdüre karşı sorumludur.
(2) Amirleri tarafından verilen görevlerle ilgili gerekli etüt ve projeleri hazırlamak ve planlamak.
(3) Müdürlük adına tüm resmi evrakların kayıt işlemlerini yapmak.
(4) Afet önleyici/azaltıcı teşvik edecek çalışmalarda bulunmak, afet anında arama kurtarma, afet sonrasında ise iyileştirme çalışmalarına katılmak, personelin ve halkın eğitimlerini planlamak, eğitimlerde görev almak.
(5) Afet önleyici/azaltıcı altyapıyı geliştirip yaygınlaştırmak.
(6)Kanun, tüzük, yönetmelik, genelge ve emirlere göre afet önleyici/azaltıcı tedbirlerin alınmasını sağlamak. Olumsuzlukları müdürlüğe bildirmek.
(7) İlçe sakinlerinden gelen istek, öneriler ve şikayetler ile ilgili olarak gerekli faaliyetleri başlatmak, problemin ortadan kaldırılmasını sağlayıcı faaliyetleri takip etmek, geri bildirimde bulunmak.
(8) Müdürlüğün ihtiyacı olan mal, malzeme ve hizmet ihtiyaçlarının belirlenerek gerekli talebi yapmak, ihale dosyalarını hazırlamak, teklif, keşif ve şartnamelerini tanzim etmek, gerekli onaylarını alarak sonuçlandırmak, malzemelerin depolanması ve gerektiğinde kullanılmasını sağlamak.
(9) Müdürlük faaliyetleri ile ilgili aylık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak, istatistikleri oluşturmak.
(10) Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak, Müdüre, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararları uygulamak.
(11) Tahakkuk müzekkereleri ve ödeme emirlerini hazırlamak.
(12) Müdürlük bünyesindeki diğer belediye hizmetlerine katılmak.
(13) Müdürlükçe belirlenen genelge, yönetmelik ve kararları deftere işleyerek, incelemeye hazır bulundurur.
(14) Müdürlüğün tüm yazılarını önceliklerine göre sıraya koyarak hazırlar, cevaplandırır ve tasnif eder. Kararların ve her türlü yazıların örneklerini çıkarır. Verilen ek görevleri yerine getirir.
(15) Şeflikte yürütülen faaliyetlerin Demre Belediyesi Kalite Yönetim Sistemi ile uyumlu bir şekilde yürütülmesinden, yönetmelik, prosedür, talimat ve rehberlerin uygulanmasından, sonuç ve faaliyet raporlarını hazırlamak ve duyurmaktan müdüre karşı sorumludur.
(16) Belediye mevzuatı ve bu yönetmelik hükümleri çerçevesinde, kendisine verilen görevlerin kanun, yönetmelik, karar, tüzük, mevzuat hükümleri, Meclis ve Encümen Kararları doğrultusunda mevzuata uygun olarak yerine getirilmesinden yetkilerin zamanında kullanılmasından müdüre karşı sorumludur.
(17) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımına göre kendisine Birim Müdürü tarafından verilen görevleri, mevzuata uygun olarak yürütür, yerine getirilmesini sağlar ve Birim Müdürüne bilgi verir.
(18) Müdürlük çalışanlarının özlük işleri ile ilgili (izin, hastalık, fazla çalışma vb.) işlerini takip eder ve Birim Müdürüne bilgi verir.
(19) Servislerde yapılan işlemlerin koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlar.
(20) Müdürlük yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasında gerekli hazırlık çalışmalarını koordine eder ve ilgili birimlere gönderir.
(21) Bürodaki makine, cihaz, araç, gereç ve demirbaş eşyanın kayıtlarını kontrol eder, bakımlı ve çalışır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.
(22) Görev alanına giren ve müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmakla görevli ve yetkilidir.
Birim Memuru, Sözleşmeli ve İşçi (diğer) Personelin Görevleri
MADDE 13 – (1) Afet İşleri Müdürlüğü birim personeli; idari işlerden sorumlu şef, müdür, başkan yardımcısı ve başkan tarafından kendilerine verilen görevleri belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde gereği gibi ve süresi içinde mevzuata uygun olarak ve zamanında yerine getirmekle yükümlü olup, ilgili birim sorumlusu ve müdüre karşı sorumludur.
(2) Müdürlük adına tüm resmi evrakları alır ve kaydeder.
(3) Gelen-giden evrakların, dosyaların ve diğer belgelerin elektronik ortamda kayıt, havale ve dosyalama işlerini yürütür.
(4) Müdürlüğün tüm yazılarını önceliklerine göre sıraya koyarak hazırlar, cevaplandırır, tasnif eder.
(5) Müdürlükçe verilen ek görevleri yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin alınması
MADDE 14 – (1) Afet İşleri Müdürlüğünde görevli tüm personele verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine teslim edilir.
Görevin planlanması
MADDE 15- (1) Afet İşleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 16- (1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 17 - (1) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasında işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
(2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra Müdüre iletilir.
(3) ) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele gönderir. Müdürlük bünyesinde çalışan memur tarafından evrakın işlemi tamamlandıktan sonra kodlarına göre dosyalama işlemi gerçekleştirilir.
(4) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
(5) Çalışanın görevinden herhangi bir şekilde ayrılması halinde kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 18 – (1) Müdürlükler arası yazışmalar Afet İşleri Müdürünün imzası ile yürütülür.
(2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmaları; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı ile Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 19 – (1) Müdürlüğe, elektronik ortamda veya fiziki olarak gelen evraklar müdür tarafından ilgili personele yine elektronik ortamda veya fiziki olarak havale edilir. Personel havale edilen evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
(2) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar elektronik ortamda konularına göre işlenir. Dış müdürlüklere gönderilen evraklar yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir.
(3) Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 20 – (1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
(2) İşlemi biten evraklar standart dosya planına göre dosyalanır.
(3) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından görevli büro personeli ve memurlar sorumludur.
(4) Müdürlükçe yapılacak arşiv hizmetleri ile ilgili olarak; “Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik” esasları çerçevesinde, her birim müdürlüğü kendi arşivinden sorumlu olmak üzere birimine ait arşiv hizmetlerini yürütür.
5) Müdürlükçe yapılacak arşiv evraklarının imhası ile ilgili olarak; “3473 sayılı Muhafazasına Lüzum Kalmayan Evrak ve Malzemenin Yok Edilmesi Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun” çerçevesinde birimin kendi müdürlüğüne ait tüm görev ve hizmetlerin yürütülmesini sağlar.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim ve personel disiplin hükümleri
MADDE 21 – (1) Afet İşleri Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
(2) Afet İşleri Müdürü 1.Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
(3) Afet İşleri Müdürlüğünde çalışan tüm personelin izin, rapor, derece, kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandırma vb. işlemlere ilişkin belgeleri kapsayan dosya tutulur.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Tereddütlerin giderilmesi ve düzenleme yapılması
MADDE 22 – (1) Bu yönetmeliğin yürütülmesinde ortaya çıkacak tereddütleri gidermeye ve ilave düzenlemeler yaptırmaya, Belediye Başkanı yetkilidir.
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 23 – (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
(2) Müdürlük faaliyetlerinin düzenlenmesi ile ilgili mevzuatta da hüküm bulunmaması durumunda, genel hukuki prensipler ve üst makamların talimatları doğrultusunda işlem yapılır.
Yürürlük
MADDE 24 – (1) Bu yönetmelik, Demre Belediye Meclisinin kabulü ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 25 – (1) Bu yönetmelik hükümleri, Demre Belediye Başkanı adına Afet İşleri Müdürü tarafından yürütülür.
Bu Yönetmelik Demre Belediye Meclisinin 04/06/2025 tarih ve 2025/41 sayılı kararlarıyla kabul edilmiştir.